Sulaminen

Långström Minna

Jossain henkilö kantaa kainalossaan laatikkoa. Laatikko räsähtää maahan. Tapahtumaa seurannut toinen henkilö lähestyy laatikkoa ja tutkii sen sisältöä joka on levittäytynyt maahan. Tarina toistuu näennäisen loppumattomana luuppina. To Melt on audiovisuaalinen runo sukupolvet ylittävästä muistojen välityksestä. Sama tarina toistetaan pienin variaatioin kahdeksan kertaa elokuvan aikana. Kahta hahmoa esittää seitsemän näyttelijää, jotta kuvailevat piirteet kuten sukupuoli muuttuisivat epäolennaisiksi tarinan kannalta. Elokuva kertoo kenestä tahansa, joten se myös tutkii samastumisen käsitettä hahmojensa välityksellä.

Tuotantovuosi
2015
Kesto
00:07:06
Tyyppi
Asiasana
Alkuperäinen nimi
Att Smälta
Suomenkielinen nimi

Sulaminen

Englanninkielinen nimi

To Melt

Tuotantomaat
Finland
Dialogi
Ei
Ääni
Kyllä
Työryhmä
Mikko Levoska (Kuvaaja), Minna Långström (Käsikirjoittaja), Minna Långström (Leikkaaja), Jani Lehto (Musiikki), Minna Långström (Ohjaaja), Minna Långström (Tekijä), Jonna Karlström (Maskeeraaja), Elias Keränen (Näyttelijä), Risto Erjanko (Näyttelijä), Pietu Wikström (Näyttelijä), Marjatta Korpelainen (Näyttelijä), Andrea Björkholm (Näyttelijä), Jouko Hokkanen (Näyttelijä), Greta Mandelin (Näyttelijä), VISEK (Rahoittaja), AVEK (Rahoittaja), Oskar Öflunds stiftelse (Rahoittaja), Mirja Oksanen (Tuotantoassistentti), Niko Tiranis (Tuotantoassistentti), Erik Kenttä (Valomies), Jani Lehto (Äänisuunnittelu), Elina Hyvärinen (Äänisuunnittelu)
Pressikuvat
Minna Långström on mediataiteilija ja elokuvantekijä. Hänen taiteellinen työnsä koostuu elokuvista – lyhytfiktioista ja dokumenteista – ja elokuvainstallaatioista, jotka yhdistävät liikkuvaa kuvaa tilaelementteihin. Hänen työprosessinsa on yleensä pitkä, perusteellisesti tutkimuksellinen ja monitaiteellinen. Töissään hän keskittyy yhteiskunnallisiin näkökulmiin teknologisesti välitetyissä kertomuksissa ja visuaalisissa teknologioissa sekä poliittisiin historioihin ja siihen, millaisia elokuvallisia vaikutuksia niillä on nykyhetkeen. Hänen installaatioidensa keskiössä on intuitiivinen kokemus ja katsojan rooli.