Critical Review of Icelandic Power Structures
Lassila Nina
Tämä teos sai alkunsa Reykjavik Arts -festivaalin yhteydessä vuonna 2008. Teos perustuu artikkeleihin Islannin uudesta talousihmeestä. Niiden mukaan esimerkiksi Islannin nuoriso nykyään haluaa tulla rock-tähdiksi mieluummin kuin liikemiehiksi. Groucho Marx -naamio yllään taiteilija pyytää ihmisiä Baejarins Bestu -hotdog-kioskin lähellä näyttämään hänelle Reykjavikin kartalta, mistä hän voisi löytää valtaa. Suurin osa valitsi osoittaa pankkien ja parlamentin sijainnin. Kysymys vallasta ja sen sijainnista johti seitsemään erilaiseen kiinnostavaan keskusteluun. Kysyttäessä Islannin tulevaisuudesta useimmat ihmiset sanoivat, että tulevaisuus on erittäin valoisa.
Tuotantovuosi
2012
Kesto
00:14:18
Tyyppi
Asiasana
feminismi, haastattelututkimus, huumori, Islanti, pankit, pankki- ja rahoitustoiminta, parlamentit, performanssi, poliittinen taide, politiikka, raha, Reykjavík, tulevaisuudenodotukset, valta, valtarakenteet, valuutat
Alkuperäinen nimi
Critical Review of Icelandic Power Structures
Tuotantomaat
Iceland, Germany
Dialogi
Kyllä
Kuvasuhde
4:3
Ääni
Kyllä
Työryhmä
Thora Gunnarsdottir (Kuvaaja), Nina Lassila (Käsikirjoittaja), Nina Lassila (Leikkaaja), Nina Lassila (Ohjaaja), Nina Lassila (Tekijä), Nina Lassila (Äänisuunnittelu)
Kuvataiteilija Nina Lassila syntyi Helsingissä vuonna 1974. Tällä hetkellä hän asuu ja työskentelee Belgiassa. Nina Lassilan teokset ovat usein video-, teksti- ja performanssipohjaisia. Hän käsittelee monissa teoksissaan sosiaalisten erojen sekä sukupuoleen, kasvatukseen ja kulttuurieroihin perustuvien konventioiden vaikutusta identiteettiin. Tämän lisäksi häntä kiinnostaa tutkia teoksissaan myös yhteiskunnallisia, yliluonnollisia, taiteellisia ja taloudellisia ilmiöitä. Opinnot: Swedish Polytechnics FIN 1994-1997, School of Photography & film Gothenburg SE 2000-2002, Valand School of Fine Arts (MFA) 2004-2006, Guest at ENSAD Paris 2009.
19 teosta